tisdag, januari 18, 2011

Tips för tavelupphängning.

Jag gillar inte att mäta och fixa och hålla upp 7 grejjer på väggen samtidigt...
Så jag latade mig, tog sonens ritrulle och skarvade ihop två längder med tejp. Sen lade jag ut alla tavlor i "rätt" (läs; min) ordning, ritade runt och märkte ut var fästet skulle sitta bakom varje tavla.




Efter det tog jag det stora pappersschabraket och ett vattenpass till väggen, kollade av och började spika fast pappret med småspik där jag markerat tavlornas upphängning på pappret. När allt var spikat och klart behövde jag bara riva ner pappret och hänga upp tavlorna (Bra att ta kort på ordningen av tavlorna... iaf om man är jag, och jag känner ju mig ;))

Så nu väntar jag bara på att mina kort ska framkallas och skickas hem till mig. Det blir svart/vitt rakt av tror jag...

Här kan du kika på hur det ser ut när alla tavlor sitter uppe på väggen.

1 kommentar:

  1. Men gud så smart!! Tack för det tipset. Jag har sagt sedan vi flyttade in i nya huset (för snart två år sedan, det är inte helt nytt längre...) att jag ska göra en fotovägg i korridoren, men drar på det just på grund av detta. Nu ska jag ta tag i det. :-)

    SvaraRadera

Tack söta du!