onsdag, september 24, 2008

Bortastol

Dom flesta har säkert sett den suveräna "resestolen" i tyg som heter Sack'n seat. Men jag tycker inte att den alltid funkar så bra iomed att det är modernt med stolar som har hög rygg...

Så jag gjorde en egen variant med två lägen.



Tog ett kort med skrutten i nu på morgonen så att det blir lättare att förstå hur den fungerar, för er som aldrig hört talas om sack'n seat.
Mönster: Sack'n seat
Material: Bonnatyg från jysk 5m 125:- eller nåt... prickigt tyg från kupan.. igen :) spännen och band från gamla väskor och nyckelband.
Blev riktigt nöjd! Den passar perfekt på hemmastolen som är hög i ryggen... idag ska vi ut i "världen" och se om den passar andras stolar :)
Nästa gång ska jag dock sy så att sömmarna på baksidan bara går igenom ett tyg och inte det på framsidan... Nu har jag ju lite bättre koll på hur arbetsordningen ser ut :)

13 kommentarer:

  1. Det där prickiga tyget du fyndat på Kupan var ju ett riktigt kap. Jag tycker så mycket om prickar!! Varför, varför hann jag inte först till det??! =)

    SvaraRadera
  2. Men va smart med sack'n seat...har aldrig sett förr, och du som förbättrar den, good going, -åsså harru ju varit en aning kreativ på sistone ;-) Kupan är det röda korset, å isf, heter de så i hela Sverige? Ha det!!!

    SvaraRadera
  3. du är så himla duuuktig!!!!!! allt blir så jäkla snyggt!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina och fiffiga grejor du syr! Jag är så imponerad, måste återkomma och kika flera gånger.

    Etiketterna verkar superfina, jag har funderat på att skaffa såna till mina stickade produkter. Har du nåt bra tips var man kan beställa dem?

    SvaraRadera
  5. Hej! Kul att du ramlade in på min blogg! Jag har varit här tidigare och tittat men av någon anledning finns du inte med i min readerlista. Skall genast åtgärdas! :-) Älskar du Pompeja kan jag tipsa dig om att jag har en stor bit ute på Tradera just nu. Den är blekt i ena kanten men annars jättefin och har i alla fall ännu inte kommit upp i några stora pengar. Fyndchans alltså :-)

    SvaraRadera
  6. Tack!

    Jo ett dunderfynd! 4,2m för en tjuga!

    Jo Kupan är röda korset, här iaf :) Men jag tror att det kan heta lite olika...

    Jag beställer mina band på www.minanamnband.se :)

    Tack än en gång för fina kommentarer!

    SvaraRadera
  7. Vilken bra idé, har varit på väg flera gånger och köpt en. Verkar så smidig att ta med sig. Kanske får bli till nästa barn, hur länge använder man en sådan ungefär?

    SvaraRadera
  8. Hej :) Har aldrig sett en sack'n seat förr men de verkar ju praktiskt :O) Du är verkligen händig då det gäller att sy och pyssla! Och vad stor jakob har blivit, en rikig snygging.. Kram och ha det så bra..

    SvaraRadera
  9. Vad smart! Jag har sett den där modellen men inte tänkt på att den kanske inte passar stolar med hög rygg! Supersmart verkligen, kanske tar lite inspiration av dig för framtiden =)

    /Elisabeth, rättvisa barn

    SvaraRadera
  10. Men vad smart! Har funderat på att handla een sack n seat, men din variant verkar ju toppen, så det blir nog till att sy en;-)

    SvaraRadera
  11. Så lustigt, jag tänkte just häromdagen att jag skulle sy en sack ´n seat, och sedan tittar jag in hos dig så har du just sytt en! De verkar fungera bra, undrar bara hur de är på större barn, min Skrutt är nämligen lite större än din.

    SvaraRadera
  12. Jag vet inte riktigt hur länge man kan använda den.. men ett bra tag skulle jag gissa! Skulle nån behöva så har jag ju mönster här ;)

    SvaraRadera
  13. Hej

    Du gör så mycket fina saker! jag håller på och letar efter mönster för att sy en snack n seat, men letar och letar och hittar inget. Jag vet att det här inlägget är typ ett år gammalt, men har du kanske lite mönsterriktlinjer?

    /Sofia

    SvaraRadera

Tack söta du!