tisdag, september 16, 2008

Klänning till en liten A


Hoppas nu att mamman inte hinner kika in här förräns tidigast imorrn kväll :) Har skickat en omlottklänning med matchande hätta med A:s mormor som åker nedåt imorgon, hoppas det gillas!

Mönster: E.Gynther
Material: Ostrechig plysch...? från the fabric fairy. Kantbanden har gulliga Morv handlat åt mig

Storlek 0-3 mån men jag skulle säga att det blev 62/68 iaf... Kortade av rejält på längden och vände på den eftersom det tydligen var meningen att omlotten skulle vara bak (?) Ville ha den fram och det var ju inga större problem ;)

Sen skulle ja ju piffa bilden med photoshop..... och ja.. resultatet blev ju inte riktigt som jag hade tänkt... menmen... sprolla roll... Jag får hålla mig till oretuscherade bilder sålänge... tills jag lärt mig :)

7 kommentarer:

  1. Så fin, har också en som ligger i UFO högen och väntar på tryck knappar. Är det babyklänningen du gått efter då? för jag har sytt efter klänning med omlott-knäppning och då är omlotten fram. Men den kanske var i större storlek.

    SvaraRadera
  2. Så söt, tänker osökt på renässansmålare, tror jag med små dockliknande bebisar i eleganta klänningar.
    Fotot är helt ok för mej ;-)

    SvaraRadera
  3. Vilken söt klänning! Jag har en fundering. var kommer det snygga tyget ( med orange) som du sydde till Anitas IKEA barnstol ifrån?? Har mer och mer börjat gilla orange detaljer och det skulle ju vara läckert att (min mamma??!;)) syr kuddar från det tyget!!

    SvaraRadera
  4. Det var från Åhlens det med.. men det var på rea då jag köpte det så det är nog borta :( såg det inte i gbg heller... Har en bit kvar men det ska jag sy en jacka till mamma av... :/ säger till om det blir över :)

    SvaraRadera
  5. Hej! Sågs vi på stan igår?

    SvaraRadera
  6. Halloj! Har pratat med Carola som varit gullig nog att hämta byxorna hos dig, själv får man ju aldrig tummen ur. Du får jättegärna maila mig ditt kontonr och pris så kan jag överföra pengarna så fort som möjligt! Mailadress: fantaisha@hotmail.com Blir jäkligt spännande att få prova dom! Hörde också att jag glömt ge dig midjemått, haha, å det klickade ju till i huvvet då hon sa det, jag skrev ju till dig att jag skulle ta reda på det.. Men det glömde jag ju helt bort! Men det blir nog jättebra i alla fall! :)

    SvaraRadera

Tack söta du!