onsdag, juni 03, 2009

Hej



Nu var det ett tag sen.. nästan 2 månader prick.... så kan det gå :)
Detta har hänt:
  • Jacob är inskolad på dagis
  • Jag har börjat jobba
  • Jag har målat utemöbler
  • Jag har sytt lite
  • Jag har KÖPT en brudklänning... sparade tid (skulle ju sy en...) men inte pengar, helt ok ändå :)
  • Jag håller på att planera bröllop
  • Och lite till....
Radar upp lite bilder så att ni kan se lite av vad jag har haft för mig...

Målad gammal pinnsoffa från mormor och morfar med ny sits i vaxduk från stoff och stil, bordet är en gammal kista, också från mormor och morfar.
Vår/sommarjacka i vintagetyg fodrad med randig, mjuk trikå. Den fina "möss-kepan" kommer från minimojj.

Fyndade en gammal emmaljunga vagn som fick nya kläder i brun manchester och brun vit vaxduk från stoff och stil.

Tunn sommarskjorta från underbart vintagepåslakan med får och skog.

"Nya" kuddar till soffan, alla i vintagetyger...


Jacob modellar en present till en tremenning som fyllde 1år i maj. En badtunika i jättefin frotté som jag bytt till mig av Mannagryn.


Ännu en sommarskjorta.
Klänning till kusin T som fyllde 1år i april.
Fyndade ett par fina små stövlar som jag gjorde lite mer unisex med hjälp av en permanent marker... blev en riktigt snygg mörk bronze när det torkade.

Nu ska jag fortsätta planera bröllop.. inläggen kommer nog inte att dugga tätt men dom kommer, var så säker ;)

16 kommentarer:

  1. De är väl värda att vänta på!

    SvaraRadera
  2. Oj vilken fin pinn soffa!! Jättefin. Hoppas att det går bra med viktnedgången och att det blir ett superhärligt bröllop. Kram

    SvaraRadera
  3. Du har hunnit med en hel del!Lycka till med bröllopet!

    SvaraRadera
  4. Superhärliga kuddar!! ...och fin vagn! ...gillar verkligen de där retroblommorna jag med!

    (försökte maila dig om pocketfodral men det gick i retur...skumt)

    SvaraRadera
  5. Å, va mycket fint du hunnit med. Spännande med bröllop, planera på...det är ju bara en gång. Tygerna finns ju kvar i hyllan ; )

    SvaraRadera
  6. hej :) Du har gjort massor ju! Var köper du din tid? Hoppas det är i nån webshop så ja åxå lätt kan handla mig lite timmar ;)

    SvaraRadera
  7. Oj, vad mycket fint!!! Bäst gillar jag soffan såklart, har alltid velat ha en sån :-)

    Vagnen är kalasfin den oxå, för för mig att du köpt den på nån loppis som jag besökt nyligen... Har varit i dina trakter nämligen men minns inte var jag såg en sån där vagn... fast det finsn ju fler såklart...

    Visst var det su som tipsade mig om badhusparks-loppisen? Jag var faktiskt där på öppningsdagen :-) Så mycket bättre att ha den vid nolia istället!

    SvaraRadera
  8. Tack för alla kommentarer!

    Klaramedk: Mäh.. va konstigt! Vilken mejl skickade du till?

    Morv: Nae... handlar inga timmar.. men jag skiter i att diska ;)

    Florin: Jooo på vischan är vagnen köpt :) har du varit där? Tycker också att lördagsloppisen är mycket bättre vid nolia!

    SvaraRadera
  9. Wow, va mycket fint!
    Jag blev kär i vagnen. Den blev verkligen sååå läcker. Gillade klänningen med Gnuttarna också, kom ihåg att jag brukade läsa den för syrran som är sju år yngre än mig! :)
    Gillade även jackan och mössan! Ja, och resten med såklart!

    SvaraRadera
  10. oj, vad mycket du har hunnit med och vilka underbart fina grejor dessutom. Kul med lite variation på alster och kunskaper....=)

    SvaraRadera
  11. Älskar Tildes klänning, roligt nu när hon äntligen är på benen och inte slipper dra den längst med golvet hela tiden, hon har bara hunnit ha den en gång ( syrrans examen) då jag räknar den som "finklänning" men hon ska få ha den fler gånger i sommar då det är kalas och annat skojj :)

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar sommarskjorta! Och Bobo-tyget ör fantastiskt, det har jag aldrig sett förut!
    Kommer gärna tillbaka till din blogg igen! :)

    SvaraRadera
  13. åh vilken fin vagn! jag letar efter en liknande men det är svårt att hitta här tyvärr. men kanske har jag tuuur på nån loppis i sommar! ;)

    SvaraRadera
  14. Oj oj vad kreaktiv du är =) Trillade in här på ett bananskal men kommer att titta in här fler ggr =)
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

Tack söta du!