tisdag, januari 06, 2009

Äntligen...




... har jag sytt nåt till Jacob!




Det blev helikoptrar x2






Mönster: Meedom strl 74 (blev nog lite stora... men han växer ju :))


Material: Knallrosa helikoptertyg från Dollys som Katarina va så himla snäll och köpte åt några intresserade, inklusive mig :) Tack igen! De andra helikoptrarna är inhandlade från The fabric fairy. Mudd är köpt av trikå-Eva :)

Har kommit på att jag gillar bäst att fålla med fuskoverlocken på min Husqvarna. Så länge presserfotstrycket är rätt (väldigt lågt) så blir den himla bra :) Halsmuddar känns dock lite svårt ibland, jag vet inte... Men som nu fick ju den blåa tröjan helt plötsligt en polokrage! Får se om jag gör om den.. får prova den först så får vi se :)

Jag har märkt att jag hela tiden går och har dåligt samvete för beställningar som inte hunnits med och det har gjort att jag bestämt mig för att sätta ett beställningsstopp tillsvidare. Beställningar som redan är lagda gäller ju naturligtvis :) Men just nu känns det här bäst. Börjar jobba igen i Mars/April och vill hinna en del innan dess :)
När jag börjar komma ikapp så kommer jag förmodligen att sy upp lite av varje och lägga under "Till salu" till en början så håll koll på den fliken ;) Men jag kommer ju att blogga som vanligt ändå så dom flesta märker nog ingen skillnad!

3 kommentarer:

  1. Vad fina! Gillar färgkombosarna!

    SvaraRadera
  2. jättefina, och vilket läckert tyg, rosa helikoptrar, perfekt liksom! Jag brukar klippa halsmudden 4cm bred, sen overlocka på och sticka ner, blir rätt lagom tycker jag iaf!

    SvaraRadera
  3. Ja du har rätt stora lilla j... Jag tror att jag gjorde den för vid den här gången... Prövade för första gången att inte göra öppning med knapp för att få den över huvudet... blev nog lite feg och tog till i mudden!;)

    Tack Morv! :)

    SvaraRadera

Tack söta du!