onsdag, januari 14, 2009

Vårswap

Ok det bidde en swap, men man har ganska lång tid på sig så det ska jag väl kunna hinna med :)


1, Hur många barn har du?

Ett barn.

2, Kön kläder och skostorlek på barnen

Liten kille som fyller 1år i februari och har strl 80 just nu men strl 86 är väl inte superlångt borta (?) Skostorlek vet jag faktiskt inte riktigt vi kör på 22:or nu... men dom passar inte så bra.. lite stor, skon är rymlig nere men inte påväg ner om man säger så....

3, vad har du för storlek på kläder, skor/tofflor?

39/40 på skor och tofflor.

4, Är du nybörjare, medel eller avancerad på stickor?

Nybörjare

5 -”- på sömnad

Medel

6, Vilken typ av tyg föredrar du?

Trikå, velour, mudd och retro/vintage bomullstyger.

7. Vilken typ av garn gillar du?

Stickar inte så mycket... men d skulle väl va ett mossigt, grönt, lurvigt garn ;)

8, Håller du på med någon annan skapande hobby(vad?)?

Pyssel av alla de slag! :)

9, Vad gillar du för godis?

Äter inte godis.. (ska ju gifta mig till sommaren) men mörk choklad går an :)

10, Är du allergisk mot något?

Phenoxyethanol ( koncerveringsmedel i de flesta lotioner och smink, för att hitta nåt utan får man leta ordentligt! )

11, vad är dina favoritfärger?

Grönt!!! Brun, orange, turkos... klara fina färger :)

12, Finns det några färger du absolut inte gillar?

Pasteller.

Fast.... Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen: Det finns en plats för varje färg! Även om jag inte är en speciellt rosa person har jag ju nyligen sytt 2st väldigt rosa tröjor :) (men dom var iofs väldigt rosa;))

Däremot tycker jag inte om döskallar och grejjer...

13, Kaffe eller te?

Te

14, vad lyssnar du på för musik

Regina spektor, Imogen Heap.. men en massa annat med... "Allätare" Allt från System of a down till Lars Winnerbäck.

16. Vad läser du för böcker?

Jag äääälskar Agatha Christie, tyvärr har jag läst (eller lyssnat på) de flesta av hennes böcker. Men deckare i den stilen e sköna!

17, Prenumererar du på någon sy/sticktidning?

Nej, men jag har många Ottobre nummer hemma.

1 kommentar:

Tack söta du!